z denicku SEO
Kdysi jsem vytvořil jeden projekt. Mohu dneska říct, že projekt stále běží a lidí stále v nakupování přibývá.
Nicméně jsem díky tomuto projektu, narazil na další vydřiduchy v oboru, kteří se umí velice úzce specializovat. Přikládám k tomuto článku pouze výměnu emailu, mě a daného zástupce firmy + na konci i analýzu, ať víte za co platíte :-)
from: franta@omacka.cz
to: pajacz@humlak.cz
subject: Úprava stránek
Dobrý den,
provádím panu Duvěřivému na stránkách http://omackova-analyza.cz nějaké změny. Potřeboval bych přístup ke kódu stránek. Pan Duvěřivý mi na Vás dal kontakt s tím, že mi přístup poskytnete.
Posílat přístup přímo mne by bylo asi nebezpečné (přeci jen jsem cizí člověk). Prosím tedy o zaslání přístupu panu Duvěřivému a ten mi to přepošle. Děkuji.
S pozdravem Franta Omáčka
from: pajacz@humlak.cz
to: franta@omacka.cz
cc: duverivy@klient.cz
subject: Re: Úprava stránek
Dobrý den,
o ničem takovém nevím, nebyl jsem obeznámen, jakmile mne kontaktuje pan Duvěřivý osobně (emailem, apod.). Po té předám údaje.
A propos o jaké změny se jedná?
S pozdravem, Pavel Fiala ml., MBA
from: duverivy@klient.cz
to: pajacz@humlak.cz
subject: Re: Úprava stránek
jo,jo...to je OK, dělají nám SEO optimalizaci...detaily s ním můžeš probrat....už někdy před týdnem jsem je na Tebe odkázal,ale byl někde na dovče...
from: pajacz@humlak.cz
to: duverivy@klient.cz
subject: Re: Úprava stránek
Heh :-D, ok pošlu doufám, že to dělají aspoň zadarmo ;-)
Pavel
from: duverivy@klient.cz
to: pajacz@humlak.cz
subject: Re: Úprava stránek
:-) :-) :-) Si piš,že ne,ale uvidím,co se s tím stane a jestli mi to přivede asoň tolik návštěvníků,jako Sklik, tak se to vyplatilo!
from: pajacz@humlak.cz
to: duverivy@klient.cz
subject: Re: Úprava stránek
Hehe, tak to potom, se nauč psát protože, už si dokážu představit co ti řeknou v analýze :-) a připrav si peněženku na tvorbu plnohodnotného e-shopu, to už žádný katalog nebude :-)
Pavel
from: duverivy@klient.cz
to: pajacz@humlak.cz
subject: Re: Úprava stránek
ne,ne...navrhujou jen úpravu, ne změnu celýho shopu....!
Však on se Ti určitě ozve:-)
from: pajacz@humlak.cz
to: duverivy@klient.cz
subject: Re: Úprava stránek
Hmm, to chcu vidět :-)
Pavel
from: pajacz@humlak.cz
to: franta@omacka.cz
cc: duverivy@klient.cz
subject: Re: Úprava stránek
Dobrý den,
tak údaje jsou ftp://udaje:pro-omackovou@analyzu.cz;
Prosím pokud budete tvořit nějaké změny, dejte mi vědět.
Pavel Fiala ml. MBA
from: pajacz@humlak.cz
to: franta@omacka.cz
subject: Re: Úprava stránek
A propos jen tak osobní otázka na co "kurnik" při SEO analýze potřebujete přístupové údaje?
PF
from: franta@omacka.cz
to: pajacz@humlak.cz
subject: Re: Úprava stránek
Dobrý den,
děkuji za zaslání přístupových údajů.
Zde se už nejedná o analýzu. Potřebuji na stránkách udělat několik úprav, které povedou k lepším pozicím.
Mějte se dobře. S pozdravem Franta Omáčka
from: pajacz@humlak.cz
to: franta@omacka.cz
cc: duverivy@klient.cz
subject: Re: Úprava stránek
Dobrý den,
Ad1, Co to znamená pár úprav?
pokud jste analytikem, tak by jste se měl věnovat analýze a po konsultaci s člověkem, které ty stránky vyrobil se změny uskuteční.
Nevím jak pro Vás, ale pro mě představa, že se mi někdo hrabe i v tak starém kódu, který jsem napsal, je děs. Nehledě na bezpečnostní rizika. A nehledě na analytiky, kteří umí za 1000kč/hod přehodit nadpisy ;-)
Ad2, Lepší pozice?
Můžete mi poslat prosím Vás analýzu, kterou jste napsal pro pana Duvěřivému? //
(či vy pane Duvěřivý můžete mi ji poslat)
Ad3, Čím jsou podloženy tyto lepší pozice?
Kde budou skutečnosti vidět? A pro jaké roboty to chcete uskutečnit?
Pavel Fiala
from: franta@omacka.cz
to: pajacz@humlak.cz
subject: Re: Úprava stránek
Dobrý den,
netuším co máte za problém. Pokud Vám něco vadí řešte to prosím s panem Důvěřivým.
Mějte se dobře. S pozdravem Franta Omáčka
from: pajacz@humlak.cz
to: franta@omacka.cz
cc: duverivy@klient.cz
subject: Re: Úprava stránek
Nemám žádný problém,
ad1, z mého pohledu?
se mi nelibí že se budete hrabat v kódu. který jste v životě neviděl.
ad2, z pohledu vašeho klienta pana Duvěřivého
má úprava na základě vaši analýzy by byla časově méně náročná, tím pádem i levnější pro klienta, vaše úprava může představovat bezpečnostní rizika.
Z tohoto pohledu vidím vaši práci jako neprofesionální, vůči komunikaci mezi klientem, zákazníkem a člověkem který na tom pracoval.
S pozdravem
Pavel Fiala
from: franta@omacka.cz
to: pajacz@humlak.cz
subject: Re: Úprava stránek
Dobrý den,
zatím jsem se na to nedíval, vzhledem k rozsahu stránek nepředpokládám, že Váš kód budě nějak extrémně složitý. Co se týče chystaných úprav, nehodlám nijak zasahovat do Vašich scriptů a rozhodně úpravy nijak neovlivní bezpečnost.
S pozdravem Franta Omáčka
from: pajacz@humlak.cz
to: duverivy@klient.cz
subject: Re: Úprava stránek
k analyze,
ad1, klicova slova ktera sledujes v analyze jsou bezpredmetna a to zjistis sam v analytiku, tzn, dulezita pro tebe klicova slova dle analytiku jsou: illy, segafredo, kava lavazza 299,-, káva lavaza, káva lavazza, káva segafredo - a to z toho důvodu že lidé pod tímto klíčovým slovem nejvíce objednávají na vašich stránkach, né-li to že vyhledávají pravě vás, tzn zaměřit se na tuto část klientely
- čím šířeji se zaměříš tím více lidí bude hledat jinou alternativu levnější kávy (nezávislost na pozici)
viz https://adwords.google.com/o/Targeting/Explorer?__u=1000000000&__c=1000000000&ideaRequestType=KEYWORD_IDEAS#search.none
ad2, to že obsahuje stránka málo textu je na jednu stranu špatně, ale na druhou stranu dobře - špatně proto protože zboží se neobměňuje, dobře proto protože souhlas procentuální s klíčovým slovem pro danou kategorii je akorátní.
ad3, porovnání konkurence - nepotřebujete drobečkovou navigaci a to z toho důvodu, že web není rozsáhlý a nespadá nikde pod třetí uroveǚ klikání
ad4, titles přesně odpovídají tomu co to je za zboží, tzn - nemlžíte, nedáváte informace navíc = věrohodnost
ad5, to jak je stránka uspořádána je v závislosti na designu webu, který sic není dokonalý ale je přehledný, působí katalogově což znamená čím lepší informace, stručnější, tím zákazníka méně unavíš, uklikáš.
ad6, 60/ čechů vyhledáva přes google.cz a ne přes google.com
- google bohužel bere filtrování i v tom kdo odkud hledá tzn. dle regiónu. takže když vyhledaváš na www.google.cz v německu dostaneš regionálně nejbližší německé obchody nežli české ... tzn. google není blbej :-)
Na webu je hodně chyb, které bych dneska změnil k jinému, ale abych ti řekl pravdu zrovna tato SEO analýza, je copy & paste "SEO mágů".
Ale pokud tomu natolik věříš, tak se jich prosím doptej na to jakou máš záruku objednání právě tak obecných slov jako jsou "káva, prodej kávy,Lavazza, Segafredo,Illy, Hausbrandt, Bristot", sám jako takový pokud budu chtít nakupovat na google tak raději vyhledám kávu specifičtěji :-)
Neříkám, že analýza je špatně, ale na to aby zabrala je neskutečně obecná.
Pavel
from: pajacz@humlak.cz
to: duverivy@klient.cz
subject: Re: Úprava stránek
snad naposled se zamyslím :-)
Nedá mi to jako vyvojářovi, analytikovi, konzultantovi a ani vedoucímu projektů, které jsou daleko za jejich možnostmi spát a tak se mi to rozleželo v hlavě a řekl jsem si, že se po té firmě trošku rozhlédnu a kouknu na jejich portfolio.
Myslím si že jejich reference mluví za ně, a proto i když to vypadá líbivě tak musím říct že jejich reference v oblasti SEO ani tvorby presentací nejsou nijak veliké, nejsou ani nijak valné co se týče stránky vlastní tvorby bohužel.
Viz pouze amatérské SEO dle internetové aplikace od Karla Dytrycha (což je přední český vývojář, SEO analitik, školitel), na jejich prezentaci, kterou mají uvedenou na internetu + reference
http://seo-servis.cz/power-sila-stranky/4217787
http://seo-servis.cz/power-sila-stranky/4217740
http://seo-servis.cz/power-sila-stranky/4217797
http://seo-servis.cz/power-sila-stranky/4217802
vybral jsem právě tyto weby, celkem jsou odlišené dost od sebe, a hlavně jako jedny z mála jsou ještě stále v provozu
Ad1, pokud oni pisou takto stranky tak jak je pisou pomoci redakcniho systemu joomle, tak by se meli stydet ze spinej takto autorum tohoto vyborneho redakcniho systemu jmeno, protože sám ten systém obsahuje velice dobré možnosti nejen pro SEO (ktere nekde opomeli pouzit)
Ad2, Ne vzdy jsou validace a tyto analyzy presne, ale z jejich jedné reference jsem se kouknul a videl v titulku "Vítejte na našich stránkach!" (zkus si to zadat do google, kolik takových stránek ti vyjede), nebo si myslis ze mi tento titulek neco rekne o tom ze to je zakladni skola?
Ad3, Pokud to co pisou v analyze pro tebe tak by teoreticky meli dodrzovat samozrejme i u sveho webu ne? Bohuzel tomu tak není, uz jen vuci nadpisum, odstavcu, zvyrazneni apod.
Ad4, z mého pohledu je to nějaký tvůj lobing abys jim dal práci, ale za takouto analýzu bych nedal ani tomu nejbližšímu z rodiny ani korunu.
Doufám že mi to už přestane vlát hlavou :-)
Pavel
PS: za tuto rychlou analýzu si normální analitik učtuje hodinově cca 1000kč, tato analýza zabere cca 10minut, nechci vidět kolik oni za těch 11K strávili času na té vaší.
from: duverivy@klient.cz
to: pajacz@humlak.cz
subject: Re: Úprava stránek
Pájo....fajn...můžeme si o to promluvit...rád...ale:
1. V případě, že mi to tohle zvýší návštěvnost o 50 %....tak to akceptuju a taky to zaplatím! To je můj cíl! Ušetřím ve finále náklady za Sklik...a za 1/4 roku je to zpět...
2. Jestli Ti to vše připadne jako nesmysl, divím se, proč jsi jako náš webmaster nepřišel už dávno s po dobným návrhem nebo s něčím podobným , nebo lepším...o peníze by u Tebe nikdy nešlo.....
3. Upozorňuju znova a důrazně...jsou to naše peníze, který investujeme a komu...!!!!
Jinak čus:-)! Dáme panáka:-)
Jarda
from: pajacz@humlak.cz
to: duverivy@klient.cz
subject: Re: Úprava stránek
Důvěřivý, to ne ja ti to nijak nechci vyčítat, kam dáváš peníze, to není můj cíl, šlo jen o to že bohužel toto není od té firmy profesionální přístup. Proto mi to furt tak vrtalo :-)
Co se tyce SEO, já jsem Vám dlouho říkal co dělat pro to aby jste zvýšili svou návštěvnost - ať už se jedná o updaty na stránkách, či psaní odkazů na fóra, které mají něco dočinění s kávou, tyto dva předpoklady dělají nejvíce, a to proto čím více odkazů na vaše stránky, tím více získá váš web u vyhledavaču na důvěryhodnosti.
? Webmaster - když něco potřebujete tak to udělám (a to ještě zadarmo:-), bohužel nemám čas se těmto "projektům zadarmo" věnovat, když se věnuji jiným které mne normálně živí.
Pavel
Tímto skončil rozhovor s panem Frantou Omáčkou a klientem, raději jsem již v něm nepokračoval, protože bych se stejně nic nedozvěděl. Pro ukázku zde k nahlédnutí jejich SEO analýza + cena
A propos neměl bych poslat tyto informace, které jsem jen tak sesumíroval panu Frantovi společně s fakturou tak na 10000Kč? :-)